Floris Besselink: “Als mijn klanten resultaten boeken met hun loyaliteitsprogramma, dan ben ik trots”

New

Floris Besselink: “Als mijn klanten resultaten boeken met hun loyaliteitsprogramma, dan ben ik trots”

Floris Besselink: “Als mijn klanten resultaten boeken met hun loyaliteitsprogramma, dan ben ik trots”

Floris Besselink, Succesvol Loyaliteitsprogramma

Bij Fanly stellen wij onze klanten centraal met als uiteindelijke doel een optimaal draaiend loyaliteitsprogramma voor hen. Onze Customer Succes Managers hebben hier een belangrijke rol in. Floris Besselink, één van onze Customer Succes Managers vertelt in dit interview hoe wij dit doen.

Floris, waarom is een Customer Succes Manager belangrijk binnen Fanly?

“In mijn functie als Customer Succes Manager draait alles om samen met mijn klanten een succesvol loyaliteitsprogramma uit te rollen. Ik begeleid, adviseer en ik leg de basis voor een succesvol loyaliteitsprogramma. De ervaring uit succesvolle loyaliteitsprogramma’s, neem ik mee naar mijn volgende klanten. Samen met mijn klanten kijk ik wat voor beloningen voor hun spaarders het beste zullen werken. Beide expertises zorgen voor een perfecte combinatie om een succesvol loyaliteitsprogramma neer te zetten. Als mijn klanten resultaten boeken met hun loyaliteitsprogramma, dan ben ik trots.”

Hoe zorg jij ervoor dat Loyalty Marketing optimaal werkt voor de klanten van Fanly?

“Bij elke klant is het belangrijk dat elke medewerker in die organisatie het loyaliteitsplatform omarmt. Vooral de mensen op de werkvloer moeten goed geïnformeerd worden. Zij hebben direct contact met de klant en zijn de promoters van het spaarprogramma. Wij zetten verschillende marketing- en communicatiemiddelen in om iedereen in de organisatie enthousiast te maken voor -en goed te informeren over- het loyaliteitsplatform. Zo zorgen we ervoor dat het loyaliteitsprogramma een belangrijk onderdeel van het merk of bedrijf wordt.

Wat voor een effect zie je van jouw werkzaamheden?

“Ik zie het effect van mijn werk doordat mijn klanten resultaten boeken met hun loyaliteitsprogramma. Klanten komen naar ons toe met een duidelijk doel. Zoals bijvoorbeeld meer omzet uit loyale klanten, meer inzicht, of meer relevantie bieden voor bestaande klanten, of minder afhankelijk van marketingactiviteiten om nieuwe klanten te werven. Aan de hand van wat klanten willen, worden meetbare doelen opgesteld. Zo zie ik duidelijk succes van mijn werkzaamheden.”

Wat heb je zelf geleerd van de werking van loyaliteit?

“Klanten worden alleen loyaal aan een merk of bedrijf als zij het gevoel hebben dat zij centraal gezet worden. Door aanwezig te zijn in de gehele customer journey kun je klanten belonen met échte relevante communicatie- en activatiecampagnes. Met andere vormen van loyaliteit kun je nauwelijks inzicht hebben of belonen op bepaalde punten in de customer journey.”

Hoe vertaalt zich dat in jouw eigen privé ervaringen?

“Ik zie dat veel bedrijven mij benaderen met een stempelkaart of membercard, waarmee ik kan sparen voor korting om mij loyaal te maken. Maar het weet mij niet te boeien, laat staan dat ik loyaal word. Voor mij wordt het pas echt leuk als ik word herkend door een bedrijf met persoonlijke aanbiedingen, die alleen voor mij bedoeld zijn. Zo kreeg ik laatst een mail van een kledingwinkel met alleen merken waarop ik vaak gezocht had. Ik was niet op zoek naar nieuwe kleren, maar door deze mail ben ik toch even gaan kijken. Uiteindelijk ben ik zelfs overgegaan tot een aankoop, terwijl dat in eerste instantie niet eens de bedoeling was. Hoewel ik er nog niet terug ben geweest, sta ik al wel open om daar een loyale klant te worden. Dat is ook wel een learning: je moet de juiste situatie creëren om duurzaam loyale klanten te kweken. Dat zit dus niet alleen in het geven van korting.”

Meer informatie over Cloud – Based Loyalty Marketing: Fanly Home

Bas Jongerius

Bewust gekozen om samen met Jord, Fanly als loyalty SaaS bedrijf op de kaart te zetten. Wij kunnen met het Fanly-team écht verschil maken met op consumentengedrag gebaseerde technische innovaties. Alles met het doel waarde toe te voegen in de relatie tussen de consument en de retailer.

http://www.fanly.nl