The Sunflower lanceert loyaliteitsprogramma

New

The Sunflower lanceert loyaliteitsprogramma

The Sunflower lanceert loyaliteitsprogramma

The Sunflower Loyalty App The Sunflower loyalty

The Sunflower schakelt als eerste zonnestudio-keten van Nederland over naar een customer centric Mobile Loyalty strategie. De vooruitstrevende keten met dertien locaties kiest voor de white label oplossing van Fanly, omdat het meer inzicht in het huidige klantgedrag biedt, maar ook omdat het onderaan de streep meer omzet oplevert.

Relevantie is succes

“De customer centric approach van ons nieuwe loyaliteitsprogramma stelt ons in staat om aan te sluiten bij de verandering in het gedrag van consumenten.” Aldus Adil Elhajoui Eljaafari, Algemeen Directeur van The Sunflower. De succesvolle retailer heeft slim opgemerkt dat consumenten steeds lastiger te benaderen en te binden zijn met een traditionele aanpak. De zonnestudio-keten schakelt hiermee op het juiste moment om naar een nieuwe strategie om nog harder te groeien. Adil, Algemeen Directeur van The Sunflower, ziet dat retailers die hun klanten goed begrijpen en op een relevante manier contact maken met hun klanten, het goed doen. Als ondernemer wil hij niet achterblijven.

Verbondenheid met klanten

Doordat de klant centraal wordt gezet, kan The Sunflower met het cloud based platform meer relevantie bieden. Dankzij de koppeling met de kassa, kan er eenvoudig aan rijkere klantprofielen gebouwd worden. Het geeft daarmee tot in detail inzicht in de voorkeuren en het gedrag van de klanten. Bijvoorbeeld hoeveel en welke specifieke producten van Sun Cosmetics door bepaalde klantgroepen wordt gekocht. Met dat gegeven is het heel makkelijk om gerichte communicatie en relevante aanbiedingen te doen.

Voordeel voor klanten

De gratis app van The Sunflower voorziet deelnemers niet alleen van kortingen of een gratis zonsessie, ook kunnen zij de app gebruiken om mee te betalen en persoonlijke acties te ontvangen. Voor elke euro die klanten bij The Sunflower besteden, ontvangen zij één punt. De punten kunnen worden ingewisseld voor een digitale voucher waarbij klanten korting ontvangen op een zonsessie. Maar ook op producten van Sun Cosmetics, de eigen lijn van The Sunflower. Uiteindelijk kiezen klanten zelf waarop zij korting ontvangen.

Groeispurt

The Sunflower heeft als ambitie om met de slimme technologie het succes van de keten verder uit te breiden. Met het loyaliteitsprogramma geeft The Sunflower klanten het gevoel dat zij centraal staan. Adil Elhajoui Eljaafari Algemeen Directeur van The Sunflower, over het nieuwe loyaliteitsprogramma: “Het grote voordeel van het programma is dat we nu écht persoonlijk kunnen communiceren met onze klanten en hen te betrekken bij The Sunflower. ”

Succesvolle lancering

Binnen 1 dag telde het platform al meer dan 1.000 actieve spaarders. Inmiddels wordt er bij meer dan 80% transacties ook gespaard door klanten. “Een mooie start en bovengemiddelde adoptie. Voor ons wederom een bevestiging dat de customer centric approach aanslaat en zowel door retailers als consumenten omarmt wordt.” Aldus Jord Cuiper, oprichter van Fanly.

Bewezen succes

Naast The Sunflower kiezen meerdere grote organisaties zoals Hema, Mediamarkt en Hunkemöller voor een nieuwe strategie om zo nog harder te groeien. Het loyaliteitsprogramma van Hunkemöller heeft al bewezen dat Mobile Loyalty een succes is. Uit onderzoek van Hunkemöller onder meer dan 10.000 klanten naar de effecten van Mobile Loyalty, blijkt dat klanten vaker kopen en meer spenderen bij Hunkemoller. De nieuwe strategie heeft voor de lingerieketen een flinke omzetgroei opgeleverd.

The Sunflower app is te downloaden via iOS of Android.

Graag kijken we met jou mee hoe een Mobile Loyalty oplossing het succes van jouw organisatie kan vergroten.

Floris Besselink

“Samen met mijn klanten heb ik al veel succesvolle loyaliteitsprogramma’s uitgerold. Allemaal met het doel om voor die klant loyalere klanten te creëren. Het resultaat is meer inzicht in het koop- en oriëntatieproces van klanten, meer omzet en een hele berg nieuwe fans.”